Хуана Інес де ла Крус. Театр. – Л.: Видавництво Анетти Антоненко, 2016
Твори, представлені у цій ошатній збірці, належать до періоду Золотої доби у світовій літературі, а їх авторка – красуня, інтелектуалка і письменниця Хуана Інес де ла Крус – до сузір’я найяскравіших світил пізнього Бароко. Власне, це й була зірка свого часу – найосвіченіша жінка доби, черниця, фрейліна при королівському дворі, так би мовити, штатна авторка вельможного світу, якій замовляли гімни, панегірики, балади та оди. Що ж до самої збірки, то найбільш "мужнім" твором у ній можна назвати "Божественного Нарциса" - "світську" історію античного персонажа, який загинув через любов до себе, і яка прочитується, як історія Христа, який заради людей пожертвував власним життям. Метафорика, символізм та яскраві порівняння, звісно, присутні тут повною мірою. Наприклад, дійові особі: Захід, Америка, Християнська віра. І одразу ось такий заспів: "З’являються Захід в образі ошатного індіанця з вінцем на голові й поруч із ним Америка в образі чарівної індіанки в накидці та уйпілі, а тим часом лунає токотін. Вони вмощуються в двох кріслах; обабіч них танцюють індіанці та індіанки з пір’ям та бубонцями в руках, як зазвичай виконується цей танок; і поки ті танцюють, співає Музика".