Український скелет vs американські зомбі – 5 книг "оновленої" класики
"Відродження" книжок цього жанру не може не дивувати як за умов вичерпаності "класичної" тематики в історії, так і в контексті "альтернативних" жанрів. Іншими словами, класики стають більш актуальними, а сучасники повертаються в бік старих проблем, вирішуючи їх доволі нетрадиційно.
Хуана Інес де ла Крус. Світогляд. – Л.: Видавництво Анетти Антоненко, 2017
Твори, представлені у цих ошатних книжках, належать до періоду Золотої доби у світовій літературі, а їх авторка – красуня, інтелектуалка і письменниця Хуана Інес де ла Крус – до сузір’я найяскравіших світил пізнього Бароко. Власне, це й була зірка свого часу – найосвіченіша жінка доби, черниця, фрейліна при королівському дворі, так би мовити, штатна авторка вельможного світу, якій замовляли гімни, панегірики, балади та оди. Здавалося, релігійна драматургія з її спадщини мала б нести риси завойовницької політики, якою славилася культура Нової Іспанії (Мексики), що визнавала лише позицію конкістадорів у житті, літературі та мистецтві. Утім, авторка – жінка, і ніщо жіноче їй було не чуже. Тож наразі жіноче свято в літературі триває, і чергові томи зі спадщини видатної мексиканської авторки доби Бароко, вперше перекладені в Україні, демонструють якраз жанрове розмаїття у творчому доробку придворної поетки. Поема "Перший сон" вперше написана нею не з партикулярного обов’язку, а для власного задоволення. Єдиний прозовий твір "Відповідь поетеси високоповажній сестрі Філотеї де ла Крус" взагалі довів примхливість її вдачі та характеру, втягнувши у ворожнечу між представниками церковних кіл, які й так давно вже заздрили впливовим зв’язкам сестри Хуани у вищих сферах та її літературній славі.
Сегодня, Ігор Бондар-Терещенко, 24.10.2018