Рейтинг брендів видавництв

 
Рейтинг брендів видавництв
 

Будь-яка діяльність, пов'язана з книгами, асоціюється з духовним та інтелектуальним боком життя суспільства. В Україні вона практично не асоціюється з отриманням прибутку і високих доходів. Так склалося ще з радянських часів. Довгі роки вважалося або аморальним, або нереальним прагнути заробляти на книгах. Але за останній рік ситуація значно змінилася.

Україна активно позбувається спадщини і стереотипів радянського минулого. Економіка країни трансформується у бік розвинених ринків. А українські книговидавці в нестабільних умовах змогли не просто вижити, але й голосно про себе заявити, вийшовши з тіні після виходу з ринку російських конкурентів.

Але вони ще не готові відкрито обговорювати результати своєї комерційної діяльності, необхідні для незалежного аналізу тенденцій у вітчизняному видавничому бізнесі та для оцінки його інвестиційної привабливості. Публічність і прозорість ще не стали візитною карткою в цьому ринковому сегменті, пошук фінансової інформації виявився вельми ускладненим. «Ми не проти відкрити свої дані, секретів у нашому бізнесі немає. Але не хочемо стати білими воронами на тлі інших колег, які вирішать вчинити інакше», − так у спілкуванні з Forbes багато книговидавців пояснювали своє рішення не оприлюднювати відомості про виторг і обороти.

Труднощі також виникли при пошуку статистичної інформації про діяльність книжкових видавництв. Даних у цій галузі, які б дозволили оцінити її стан, Держстат не збирає. А Книжкова палата ім. Федорова за підсумками минулого року ці дані бере у видавництв не раніше кінця I кварталу нового року. Йдеться про кількість випущених найменувань і загального накладу всіх виданих книжок. Як з'ясувалося в ході дослідження, ці дані не завжди відповідають тим цифрам, які можуть оприлюднити самі видавництва.

Тому в процесі підготовки даного рейтингу Forbes змінив методику. Ми відійшли від традиційної оцінки діяльності компаній, заснованої на зіставленні комерційних результатів, і звернули увагу на якість маркетингу книговидавців. Це дозволило визначити, хто з них найбільше сконцентрований на просуванні власної продукції та завоюванні покупців, щоб наростити продажі і, відповідно, отримати найбільшу віддачу від вкладень у бізнес. Закони комерції в конкурентних ринкових умовах для таких видавців − не порожній звук. Вони орієнтовані на створення свого унікального книжкового бренду і підвищення його вартості, що сприяє еволюції ринку і його виходу на більш цивілізований рівень.

Місце

Видавництво

Позиція в категорії «Згадуваність у медіа» (кількість згадувань)

Позиція в категорії «Якість» (сума балів)

Позиція в категорії «Популярність» (сума балів)

Сума позицій

1

«Видавництво Старого Лева»

1 (1640)

2 (46)

3 (40)

6

2

«Фоліо»

2 (1125)

5 (17)

2 (47)

9

3

«А-ба-ба-га-ла-ма-га»

4 (529)

1 (47)

4 (39)

9

4

«Клуб сімейного дозвілля»

3 (671)

11,5 (8)

1 (51)

15,5

5

«Дух і літера»

6 (384)

4 (21)

9 (8)

19

6

«Видавництво Анетти Антоненко»

17 (133)

9,5 (9)

11,5 (6)

38

7

«Ярославів Вал»

11 (225)

6 (12)

21,5 (1)

38,5

8

«Лаурус»

32 (62)

3 (44)

6 (14)

41

9

«Основи»

5 (481)

20,5 (3)

17,5 (3)

43

10

«Наш формат»

19 (129)

13,5 (7)

11,5 (6)

44

11

«Книги ХХІ»

8 (367)

13,5 (7)

23 (0)

44,5

12

«Віват»

10 (236)

15,5 (6)

20 (2)

45,5

13

«Темпора»

9 (242)

15,5 (6)

23 (0)

47,5

14

«Навчальна книга «Богдан»

12 (223)

25 (0)

14,5 (4)

51,5

15

«Видавництво Жупанського»

21 (119)

7,5 (10)

23 (0)

51,5

16

«Смолоскип»

7 (374)

23 (2)

21,5 (1)

51,5

17

«Ранок»

22 (115)

25 (0)

5 (24)

52

18

«Нора друк»

13 (197)

23 (2)

17,5 (3)

53,5

19

«Родовід»

24 (129)

7,5 (10)

23 (0)

54,5

20

«Комора»

25 (93)

9,5 (9)

23 (0)

57,5

 

Як ми рахували

 

 

«Видавництво Анетти Антоненко»
Загальний тираж у 2014 році: 0 Кількість найменувань, виданих у 2014 році: 0
«Видавництво Анетти Антоненко»

До травня 2014-го Анетта Антоненко 19 років керувала видавництвом «Кальварія» і була одним із його співвласників. Але потім зі скандалом розійшлася з мажоритарним акціонером Петром Мацкевичем і зосередилася на власному проекті, який стає все більш впливовим на ринку. «Це мій авторський проект про те, що я сама читаю і люблю», − каже Антоненко.

Вона видає не тільки художню, але й філософську літературу. У реалізації активно використовує інтернет-торгівлю, а в просуванні авторів − участь у видавничих ярмарках і літературних фестивалях.

Forbes, СВІТЛАНА ДОЛИНЧУК БОГДАН ХЛІМОНЕНКО, 15.01.2016